Proiect de mobilitate Leonardo da Vinci, LLP-LdV/IVT/2010/RO/064


Primul flux desfășurat în perioada 07.03.2011-27.03.2011 cu 14 elevi-clasa a XI-a (Mic Claudia Alexandra, Tudor Ionuț Adi, Naidin Dorinel Mihai, Badea Eugenia Andreea, Barbu Irina Mihaela, Cheorulescu Gabriel, Măceșanu Cornel, Falcol Marian Alexandru, Fuiorea  Marius Claudiu, Nicolae Ștefan, Gămălan Victor Adrian, Tănasie Bogdan Florian, Preda Adelina, Constantinescu Ștefania Florina) și 6 elevi-clasa a XII-a (Badea Iuliana Mariana, Cazan Mirela Vali, Chircu Alin, Iancu Andrei Philip, Mic Oana Camelia, Naidin Cristian Ionuț) și 2 profesori însoţitori Radu Daniela Laura și Belu Tamara a fost din punctul de vedere al nostru și al participanților un real succes.
Factorii care au contribuit la acesta au fost, în egală măsură, Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale prin experții desemnați să coordoneze și să monitorizeze implementarea proiectului nostru, respectiv D-na Anca Constantinescu Expert Proiecte Departamentul Leonardo da Vinci, D-na Andreea Lungu- Responsabil gestiune financiară Leonardo, Olivia Jidveian-Coordonatoarea Departamentulului Studii și Cercetare, echipa de management a proiectului, precum și organizația intermediară AC Traductores alături de cele 15 organizații de primire din Martos, Andalucia, Spania. Trebuie menționat și rolul participanților în implementarea cu succes a primului flux al proiectului care au dat dovada de multă responsabilitate și preocupare pe întreaga perioada a plasamentului. După cum spunea în raportul de plasament, Mic Oana Camelia-participantă la primul flux,  “acest plasament mă va ajuta în studiile mele viitoare, deoarece un astfel de stagiu de pregătire practică nu poate fi ignorat, în primul rând fiindca am învațat care sunt cerințele pieții muncii într-o țară a Uniunii Europene.”
Buna implementare a fluxului 1 a proiectului a făcut ca acesta să fie selectat de Agenția Națională ca exemplu de bună practică privind implementarea ECVET la nivel național (European Credit System for Vocational Education and Training in Europa) și să fie introdus în Baza de date a proiectelor și produselor Leonardo da Vinci-ADAM alături de alte proiecte Leonardo da Vinci implementate de instituții din Uniunea Europeană.
Al doilea flux s-a desfășurat în perioada 19.09.2011-09.10.2011 cu 16 elevi-clasa a XI-a (Anca Cătălin Florin, Andrei Denisa Gabriela, Bîrjega Andrei Eleodor, Boangher Cristian Alexandru, Floarea Daniel Eduard, Goae Giorgiana Dorina, Medeleț Dragoș Costin, Naidin Oana Mihaela, Niță Silviu Gabriel, Piperi Andra Maria, Podariță Octavia Maria, Sbaroi Albert, Sîrbu Marius Cătălin, Toma Adrian Cătălin, Urdeș Marius Florin, Vlad Ionuț Cristian), 4 elevi-clasa a XII-a (Bosun Ștefan, Colța Andrei Ovidiu, Floarea Lavinia Agnes, Jianu Violeta Mihaela) și 2 profesori însoţitori Barbu Iuliana și Calina Iulia Lavinia.
Participarea elevilor la plasamentul de formare în străinatate le-a permis să cunoască cerinţele unui loc de muncă modern, să înţeleagă importanţa lucrului în echipă, a prestării unor servicii de înaltă calitate şi va asigura dezvoltarea abilităţilor de comunicare in limba spaniolă.
Totodată, competenţele profesionale pe care participanţii la plasamentul de formare le-au dobândit au asigurat realizarea obiectivului specific al proiectului de plasament: sprijinirea participanţilor la formarea profesională în vederea dobândirii de cunoştinţe, abilităţi şi calificări pentru facilitarea dezvoltării personale, creşterea şanselor de angajare şi participare pe piaţa muncii europene.
Competențele profesionale şi lingvistice pe care participanţii la plasamentul de formare le-au dobândit au fost validate prin cele trei documente pe care le-au primit la sfârşitul plasamentului: Certificatul de participare la plasamentul de formare; Certificatul de pregătire lingvistică în limba spaniolă; Documentul de Mobilitate Europass. Toate aceste documente, recunoscute la nivel european vor facilita în mod categoric în viitor inserţia participanţilor pe piaţa muncii.
La nivelul unității noastre acest proiect reprezintă un stimulent pentru elevi de a învăța mai bine pentru ca pe viitor să fie selectați în grupul țintă al unor astfel de proiecte, iar la nivel regional  a contribuit la creșterea prestigiului școlii noastre, sporind numărul elevilor care doresc să devină elevii școlii noastre.